tisdag 12 november 2013

Färdiga Signe





Nu är Signe vantarna färdiga! :)

Fast jag är inte lika nöjd med dessa som jag blev med mina Otto vantar. :/
Ser ni vad den vita kanten på vanten till höger har "ögglat" sig? Det stör mig.
Tanken är att dessa ska bli en födelsedagspresent till min svärmor, men jag e lite osäker pga kanten.
Hur skulle ni ha gjort?

Fast de var en riktigt härlig stickning!

Har fastnat för en massa vantar i boken Vantar för alla årstider och jag bläddrar i den stup i kvarten och hittar ofta ett nytt par att sätta min " stickprojekt lista" ,jo jag har faktiskt en sån lista i mobilen och den är ruggigt lång! :)

Dessa vantar är lite mindre än Otto vantarna, till min stora förvåning då det är samma maskantal, garn och stick storlek. Men det är ju helt annat mönster med lite längre flotteringar..... 

Garn: Superwash Vital 100% ull
Stickor: Rundsticka 2,5 mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar