torsdag 16 oktober 2014

Riddari


Nu är den färdig min Riddari.
Jag är nöjd med den men jag tror ändå att jag måste klippa upp den och göra en kofta av den. Jag kommer nog att använda den mycket mycket mera som kofta.
Jag stickade den i tre trådigt ullgarn. Bas färgen, den mörkgrå, är Järbos tre trådiga (hade det i stachen)och resterande garn är Kampes tre trådiga.

Jag valde att göra de svarta kanterna mycket bredare än mönstret för jag visste inte om det mörkgrå garnet skulle räcka annars, sen tycker jag att det blev riktigt bra så. Jag mätte inte delarna heller utan kände på känn, blir det en till så ska jag dock göra en kortare än denna. 

Blir den bra som kofta så är jag sugen på att göra en till i lite mer färg. Just denna gång ville jag verkligen ha en höstig lite murrig neutral tröja/kofta. Och det blev den verkligen. :)
Varm är den också!
(jag har inte blockat den) 

Garn: Järbo tre trådigt ullgarn och Kampes tre trådigt ullgarn
Stickor: Rundsticka 3,5 mm (till resår ) och rundsticka 4 mm
Mönster: Riddari
Totalt 852 meter  garn

2 kommentarer: