fredag 21 november 2014


Jag gillar verkligen färgen på dessa vantar. Denna gång stickar jag i två trådigt ullgarn från Kampes. Fast jag tycker att det är lite stickigt och lite tunt. Men man får väl använda ett par tunna fingervantar i dom, då blir de nog bra. :)

Mönstret är från boken "Vantar för alla årstider".

Den senaste tiden tycker jag att det gått trögt på stickfronten. Dagarna har kännts väldigt långa men kvällarna, då barnen lagt sig, har bara försvunnit. Och sticklusten har inte riktigt infunnit sig, mer kännt mig rastlös. Det är nog november mörkret som gör det.

Idag fick jag iallafall garnet jag beställt till Dödergöksuppifrån och ner KAL kommit. :)
Får visa det nu framöver.

1 kommentar:

  1. Nä, novembermörkret är ingen hit! Fint mönster på vantarna!! Spännande paket! Ska bli kul att se hur innehållet tar form.

    SvaraRadera