måndag 16 februari 2015

Sjal.....

Jag har tänkt sticka en sjal till en vän, fast hon ska inte få den förns i december så jag har ju tid på mig...
I lördags då det var alla hjärtans dag så fick jag en bok av maken. Vanligtvis brukar jag mestadels lyssna på ljudbok och rastlös som jag är av mig så vill jag gärna sticka på något även då jag läser så då passar sjalar bra tycker jag. Så jag är lite lur på att lägga upp en ny stickning.
Garnet på bilden har jag tänkt använda mig av, supersoft från magasin duett. Det grå har jag sedan länge tillbaka i stashen och det vita är inköpt för detta stickprojekt.
Men jag borde kanske rota igenom mina pågående projekt för att se om det är något jag kan sticka på då jag läser....

1 kommentar:

  1. Jag brukar oxå försöka sticka samtidigt som jag läser, det kräver ju en enkel stickning, men jag brukar ändå antingen tappa bort mig i texten eller i stickningen 😋 nej nu måste jag börja komma tillbaka med bloggandet! Har helt kommit ur det, och det är typ en hel hög med obloggade projekt!
    Mvh Lina

    SvaraRadera