måndag 11 maj 2015

Plantering.....


Igår planterades fler plantor om i "krukor". Eftersom jag använt upp alla våra inomhus krukor så har jag börjat planerat om i mjölk förpackningar, för det har vi gott om. :) Det funkar fin fint. Som ni ser har jag en hel del plantor som jag hoppas på att kunna omskola innan de dör.

Fast å så jag längtar tills vi kan börja plantera ut plantorna! Men det dröjer ett bra tag till här uppe.

Och de behöver ytterligare tid att växa på sig. De får stå uppe i vårt allrum, där är det svalt och ljust. Plus att jag stänger dörren dit då ingen är där så katten inte tuggar på dem eller river ner dem.







Det är tre olika sorters tomater, tre olika sorters gurkor, röd paprika, gul paprika och chili. Ska bli spännande att se vad det blir något av! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar