söndag 22 maj 2016



Jag har grävt fram ett gammalt stick projekt ur gömmorna. En tröja som var den första som jag stickade runt för att sedan klippa upp och göra en kofta av. Det här var nog ett av mina större stickprojekt och jag var väldigt nyfiken på att göra en steek. När jag väl stickat kroppen och steekat den (sytt och klippt upp den) hamnaden den genast åt sidan till andra roligare blivande koftor att sticka runt och steeka. (så himla typiskt mig.)
Garnet är inte heller någon favorit då det är ett sock garn med nylon i. Jag stickar ju allra helst i ren ull nu för tiden. Men då jag såg den liggandes i skåpet så tänkte jag genast på min lilla mamma. Det är vekligen hennes färger så den fick åka fram för att färdigställas. För egentligen är det inte så mycket att göra, ärmar, knappkanter och gömma steeken.


I helgen var vi till skogen och sjön som ligger en liten bit bortanför vårt hus. Så himla fint ställe som vi borde ta till vara på mer än vad vi gör.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar