lördag 25 juli 2015

Nordfjord


Nu är den äntligen färdig min kofta Nordfjord!
Namnet har den fått för mönsterbården som jag stickat efter har jag tagit från Nordfjord koftan i boken Kofteboken. Men själva koftan är stickat efter eget huvud. :)



 Jag är så himla nöjd med den! Den sitter som ett smäck, är varm och go och i mina ögon riktigt snygg!
Detta blir min favorit i höst! Redan då jag såg Nordfjord koftan i Kofteboken sa jag till maken att en sån där kofta måste jag ju ha i höst då jag plockar äpplen! Så sagt och gjort! (har dock inte plockat äpplena ännu. :)
Men jag har svårt att förstå mönstren i kofteboken så jag gjorde ett eget hitte på koftmönster. Och det funkade ju fin fint.

Jag har använt stickor 3,5 mm till resårer och 4 mm till resten. Stickade den runt med steek som jag klippte upp. Garnet är Supersoft från magasin duett, dubbel tråd. Älskar det garnet!








Garn: Supersoft , dubbel tråd (från magasin duett)
Stickor:  3,5 mm till resår och 4 mm
Mönster: Mitt eget (förutom mönsterbården)
Totalt 2525,6 meter garn.

1 kommentar: