onsdag 8 juli 2015

Odlingen...


Jag tänkte visa vårt överfulla växthus. Jag tycker odling är så himla kul så jag har svårt att begränsa mig då jag sår. Vilket har resulterat i ett alldeles överfullt växthus.
Vi har ett litet ett så det är mest som en djungel där inne och man måste veta vars man kan sätta fötterna. :)
Helst skulle jag vilja ha ett mycket (!) större växthus eller åtminstone ännu ett men allt kostar så för tillfället får det räcka med detta. Men vi har ett i plast också som vi köpte för flera år sedan som vi monterade upp (har dock inte fotat det, men det kommer så småningom) som tyvärr är så rappligt och är trasigt i plasten att det har förmodligen gjort sitt efter denna sommar (skänker det till återvinningsbutiken så någon annan kanske vill överta det och fixa till det, mig stör det mest) I det står också plantor. 

I år blev det tre olika sorters gurka, tre sorters tomater och paprika. Det blommar för fullt där ute så jag blir alldeles lyrisk då jag är där och kollar in plantorna.  Vilket jag oftast gör flera gånger om dagen.




Vi har även några pallkragar. Tyvärr räckte pengarna bara till att fylla upp några, men vi planerar på fler framöver.
Igår fyllde jag ännu en med mangold och sockerärt men den är inte med på bild. :)
Samt att vi har två till där vi sått två olika sorters smultron men de har inte riktigt kommit upp ännu. (dessa är inte heller med på bild)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar