tisdag 29 december 2015



 

Jag har stickat mig en Vimpel kofta. Jag är så otroligt nöjd med den! Den blev färdig i sen höstas så jag har använt den en massa!:)

Tyvärr var det svårt att fota den för jag tog korten själv. Men jag tänker att det så småningom ska få komma kort på den då jag har den på mig.

Jag hade en bild i huvudet på hur jag ville att den skulle vara. Stor och varm och lite nonchalant på ett bra sätt! Och precis så blev den! Mönstret har jag skrivit ihop själv vilket också känns extra roligt. Det enda som jag inte gjort på den ännu är att sy i knapparna men de har som inte saknats särskilt mycket heller. 
Jag stickade den på stickor5,5 mm tror jag men det kan likaväl ha varit någon större storlek och med tre trådar Supersoft från Magasin Duett (jag bara älskar det garnet)

Garn: Tre trådar Supersoft från Magasin duett 100% ull
Stickor: Rundsticka 5,5 mm och någon mindre storlek till resårer. ?
Mönster: Mitt eget
Totalt 3035,2 meter garn 

1 kommentar: