tisdag 1 december 2015

December




Herregud! Tänk att det blivit december månad. Tiden både springer fram men ändå inte. Häromkvällen kom jag att tänka på då jag var hemma hos min pappa förra julen. På kvällen då alla lagts sig brukar jag passa på att sitta uppe och bara njuta av tystnaden en stund. Extra speciellt känns det att göra detta hemma hos min kära far. Speciellt till jul då han som alla år julpyntat och gjort det extra fint och ombonat! Jag minns att jag gick och fotade med mobilen bara för att kunna titta tillbaka på allt det fina, mysiga och försöka förnimma den där härliga känslan jag hade där och då. Och det känns inte alls särskilt länge sedan. Men det kanske är just för att jag tog till mig den där stunden extra mycket.


Dessa vantar stickade jag till mig själv för en tid sedan men som vanligt blev de liggandes med alla trådar ofästade. Men de fick bli en gåva istället. 

Garn: Kampes tre trådiga ullgarn
Stickor: Rundsticka 3,5 mm
Mönster: Från boken Vantar för alla årstider men lite omgjort.
Totalt  152 meter garn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar