söndag 27 december 2015

Tovat




Under tiden då vi bott i vårt lilla samhälle har hon som äger garnaffären tyckt att jag borde prova på att tova något. Men jag har alltid varit väldigt skeptisk mot det. Provade att sticka och tova en vante för några år sedan och det blev inte alls bra resultat.
Men så såg jag på instagram en jättefin tovad vante och blev lite kär och kände att jag nog måste ge det en chans till ändå. Åkte ner på byns garnaffär och köpte mönster till vantarna jag sett på instagram och garn. Men som alltid då jag stickar så kunde jag inte låta bli att ändra något så jag gjorde en egen mönsterbård. :)

Jag blev riktigt nöjd med resultatet. Men jag gillar ändå inte helt att de är "så lurviga". Fast det är kanske en vane sak ändå. Ska nog iallafall göra några till någon gång framöver. 


Garn: Sandnes Fritidsgarn
Stickor: Rundsticka 6 mm
Totalt  124,6 meter garn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar