torsdag 25 december 2014

Äntligen sticktid...



 Nu då jag äntligen har fått klart ett par av vantarna som är en julklapp (har dock ett par kvar, men de ska ges bort efter nyår) så ska jag ta tag i min uppifrån och ner kofta! :) Jag har sneglat längtansfullt på den ett tag nu och nu så är det dags.

Jag har inte kommit så¨långt och är lite fundersam på hur passformen egentligen är, kan armarna bli för vida, ryggen för stor?!
Men jag ska försöka ha is i magen och fortsätta och hoppas på att den blir bra.
Ikväll ska jag bänka mig i soffan då kidsen lagt sig och sticka klart längden på den. Den ska inte vara så mycket längre än vad den är på korten för jag vill ha en midjekort kofta eftersom jag oftast har klänning eller kjol.

1 kommentar:

  1. Åååh vilken fining, och drömmen att hitta ett bra mönster som stickas från axlarna ner! Har du nån länk du vill dela med dig av? Jag tycker i allmänhet det är lättare att avgöra var midjan ska vara sist snarare än först.

    SvaraRadera