söndag 28 december 2014

Förvaring...

Jag har fått en "ny gammal" byrå från svärföräldrarna som min kära make målat vit. ( den har tidigare stått i deras stuga).
Den har många lådor som förhoppningsvis rymmer en massa. Jag har tänkt ha garn i den! :) 

Så igår började jag rensa lite bland garner (som jag lite utspritt dels i en byrå i vårt sovrum och dels i en stor förvaringsmöbel i vardagsrummet). Jag insåg att jag har ju massor  av garn!
Dels sånt som jag verkligen tycker om och dels sånt som jag förmodligen aldrig kommer att använda. Ju mer man stickar ju mer kräsen blir man ju faktiskt. Jag passade även på att riva upp en hel del ufon, såå skönt att bli av med dem! 

Men tyvärr så rymde inte min nya byrå så mycket som jag viljat. Men lite överblick har jag fått. 
Jag som suttit och spånat på vilket garn jag ska köpa in till koftor jag vill göra från Kofteboken (se tidigare inlägg) kom på att jag helt enkelt ska använda mig av garn jag redan har! (rätt skön känsla faktiskt)
Det garn jag har mest av är garnet Karisma från Drops, det är ett 100 procentigt superwash behandlat ullgarn. Har köpt in det då det varit på rea vid olika tillfällen. Däremot har jag blivit lite anti just superwash behandlade garnet efter Claras inlägg om just dessa garner, själva garnerna är det ju inget fel på men hela processen som gör att det blir som det blir är ju inte bra för vår miljö alls. :/

Jag borde fortsätta all resning, huvva för högarna med mönster som jag också har lite överallt. Men inte idag! För nu ska jag fortsätta att njuta av ledigheten med familjen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar