måndag 22 december 2014

Sigbart


De blev färdiga i tid! Jag har redan gett bort dem till en fin vän, vi hade vår lilla julafton i fredags. :) 
Det blev lite stressigt för jag stickade klart dem på torsdags morgon så det blev till att fästa trådar och slå in dem samma kväll. :) 
Men de var en härlig stickning. Jag har ju stickat ett par vantar i detta mönster tidigare men då i Kampes två trådiga ull garn så de är lite tunnare än dessa. Men dessa blev också bra. Fast jag är sugen på att testa att sticka ett par med ett par stickor 2,25 mm istället för 2,5 mm som jag använt på dessa.


Garn: Superwash Vital 100% ull
Stickor: Rundsticka 2,5 mm
Mönster: Sigbart från Vantar för alla årstider.
Totalt 213,9meter garn 


1 kommentar:

  1. Snabbt stickat och väldigt fint resultat! Jag sliter fortfarande med mina julklappsvantar.

    SvaraRadera