onsdag 31 december 2014

Stickning året som gått...


Återigen slår det mig hur otroligt fort ännu ett år har gått!
Det känns nästan lite skrämmande då man tänker på det tycker jag...

Men det har för min del varit ett bra år.

Jag har passat på att göra en sammanställning av mitt stickande året 2014, sådant som jag avslutat.

Februari
Mobil fodral
Torgvantar till en fin vän
En mössa till svärfar
Sjal till en vän

Mars
Vantar till Malte
Halvvantar till mig själv

April
Vantar till en av min makes släktingar
Vantar till Malte

Juli
Gråsparv kofta (test stickning)
Mobil fodral

Augusti
Gul Cascade mössa
Vimpel mössa (delvis eget mönster)

September
Höst sjal
Grå Cascade mössa
Tre surf platte fodral (ett till vardera barn)
Mössa till lillan

Oktober
Riddari tröja till mig

November
Julkula Selbu
Julkula Snö kristall
Julkula egen design
Millys vantar
Totoro vantar till Melker
Monster

December
Vantar Sigbart till mig
Vantar Sigbart till en vän 

Totalt 27 färdiga stickprojekt. Det låter mycket men många av dem är rätt små. :) 

Detta år har jag börjat räkna ut hur många meter garn jag använt, tycker att det är motiverande. speciellt då jag använt garn från stashen. 
Så totalt färdig stickat 6912,7 meter garn år 2014! 

Jag tror och hoppas på att 2015 blir ännu ett inspirerande år i stickningens tecken!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar